5 טיפים לבחירת ציוד

5 טיפים לבחירת ציוד

אתם רוצים לשדרג את קו הייצור שלכם עם ציוד חדש אבל לא יודעים מאיפה להתחיל?

יש לי 5 טיפים בשבילכם שחשוב לקחת בחשבון בכל עסקת ציוד שתעשו, כדי שתבחרו את הציוד המתאים ביותר לאפליקציה שלכם ובעיקר כדי שתוכלו לישון בשקט ולדעת שעשיתם את הכל כדי שבסופו של דבר תייצרו את המוצר הטוב ביותר.

1. 3 הצעות לפחות

לפנות לספק אחד, גם אם הוא הכי טוב בתחום זה עדיין לא מספיק.

צריך לקבל לפחות 3 הצעות כדי להבין סדרי גודל של מחירים, מה ספקים שונים יכולים להציע לכם בתחומים כמו ספיקות, צריכת אנרגיה, איכות חומרים ועוד. ככל שיהיו לכם יותר נתונים, כך תוכלו להשוות ואפילו לבקש משהו מאחד הספקים שהוא לא תכנן להציע מראש.

כאמור, ידע זה כוח ובמקרה הזה הכוח הזה יאפשר לכם לייצר מוצר איכותי עם ציוד שילווה אתכם כמה שנים טובות.


2. אחזקה

פרמטר מאוד חשוב הוא איך לתחזק את הציוד שקניתם.

מה החלקי חילוף שתצטרכו לרכוש, באיזה תדירות תצטרכו להחליף, האם החלקים זמינים וניתן לקבל אותם בזמן קצר או שכדאי לדאוג למאגר חלקים למקרי שבר.

עד כמה מורכבת האחזקה של הציוד, האם יש גישה לעובדי אחזקה למקום שיש לתחזק ועוד.

כל הדברים הנ"ל ישפיעו בצורה ישירה על התפקוד התקין והשוטף של הקו ייצור.

הדברון האחרון שאתם רוצים זה שבגלל שאין גישה נוחה לאנשי אחזקה לעשות עבודה כלשהי, השבתה שהייתה אמורה לקחת שעה תיקח יום שלם ולא תוכלו לייצר בזמן הזה.


3. שירות

נושא נוסף שמתקשר לסעיף הקודם הוא שירות. אתם צריכים לדעת שאם יש תקלה, יש לכם למי לפנות ואתם תקבלו מענה מיידי לבעיה.

חשוב שהספק יציע התקנה והדרכה כשהציוד מגיע כדי שאנשי האחזקה שלכם ידעו לטפל ולתחזק את הציוד בעצמם. אבל מעבר לזה, אם חלילה יקרה משהו שלא תדעו לטפל בו בעצמכם, חשוב שיהיה מישהו שיוכל לתת את המענה, אפילו מרחוק וללוות אתכם בפתרון הבעיה.

בקיצור, אתם צריכים להתכונן ליום גשום מראש, כי הוא תמיד מגיע בסופו של דבר.


4. ניקיון

הציוד שלכם, בעיקר אם הוא מיועד לייצור מזון, חייב להיות נקי לחלוטין. לשם כך אתם צריכים לוודא שאפשר לנקות אותו כראוי. בין אם הניקיון הוא בתהליך CIP אוטומטי או שהוא מתבצע בצורה ידנית, רצוי שהניקיון יהיה פשוט וקצר ככל הניתן. כדי לוודא שאכן זה המצב, שאלו את הספק מהו התהליך ניקיון המומלץ עבור הציוד, באיזה חומרים להשתמש ומה התדירות. אם צריך, אפשר גם להתייעץ עם חברות שמתמחות בתהליכי ניקיון טרם רכישת הציוד כדי לוודא שאתם לא קונים חתול בשק.

תהליך הניקיון, בדומה לאחזקה הוא קריטי לתפעול השוטף של הקו ובעיות בלתי צפויות בו עלולות לעכב מאוד את הייצור.


5. התייעצות עם קולגות

תעשיית המזון בארץ היא קטנה וסביר להניח שאתם לא הראשונים שמתעניינים בציוד כלשהו. תתייעצו עם חברים בתעשייה ותנסו להגיע לאנשים שהתעניינו או אפילו רכשו ציוד דומה. אם לא תמצאו אף אחד כזה, תמיד תוכלו לפנות למומחים בתחום שמתעסקים בבחירת ציוד וכמובן לבקש מהספק רפרנסים ולנסות לפנות אליהם ישירות ולשאול האם הם מרוצים מהרכישה.


יש לי עוד המון טיפים בנושא, אתם מוזמנים לפנות אליי כדי לכתוב כתבות דומות או כדי להתייעץ ישירות על ציוד שאתם מתעניינים בו לקו הייצור שלכם.


יום מעולה,

סשה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top